20 Aralık 2009 Pazar

Neden? / Gençlerbirliği maçı üzerine



Sezon başında ağzımıza çalınan parmak parmak baldan sonra bir futbol sistemi oturtmaya doğru yol aldığımızı düşündüm ve dile getirdim sıkça. Ancak gelinen nokta ve son haftalardaki futbol sadece bizlerin bu sistem takımı hayaline inandığını gözler önüne sermekte. Rijkaard bile ya umudunu kesti takımdan ya da devre arasına bi girelim de hele ben size sorarım demeye başladı. inşallah ikincisi doğrudur.

son iki haftalık futbol beni gerçekten korkuttu. Belki çok kötü oynamadık dün ama sistem takımından falan çok uzaktık. Devamlı surette Servet ve Uğur'un uzun toplarını izledik. Özellikle Servet'in bu ısrarını anlamakta çok güçlük çekiyorum (ki IQ seviyem hiç fena sayılmaz). Mesela Orhan Şam'ın direkten dönen topu öncesinde Servet topla orta sahaya doğru hareketleniyor topu Elano'yla buluşturmak yerine direk Kewell'a atmaya çalışıyor. Verdiği pas şiddet olarak kötü olduğundan ve sekerek geldiğinden Kewell kontrol edemiyor, kaybedilen topla gelen akında uzaktan Sandro tehlikeli biçimde kalemizi yokluyor, kornere giden top ilahi bir şekilde direkten dönünce ileri uçtaki etkili oyuncularımız sayesinde maç dönüyor. ve bu tek örnek de değil maç içinde.

çok merak ettiğim şeyler var Galatasaray'ımızda

Servet neden topu kullanan adam olmak için kendini bu kadar parçalıyorsun? Kahraman olmak için bu ekstra işlere girerek tam dersine hedef haline geldiğini göremiyor musun? Geçen sen çok güzel görüyordun, defansa yardım alamıyoruz bu sistemde diye de, gör yine olmadığını mesela, yapamadığını bu işi ve savunmaya konsantre ol sadece.

Neden öğrendiklerini bu kadar kolay unutuyor futbolcularımız? Formsuz olmasına kızmıyorum hiç bir oyuncumuzun, onları formda tutmak biraz da teknik heyetin işi, hem de normal bir sezonda oynanacak sayıda maça çıktılar ve yorgun olmalarını anlayabiliyorum ama topa sahip olmaları gerektiğini, topun kıymetli olduğunu, hızlı paslaşmaları gerektiğini öğrendiler sene başında. Ve bunu yaptıklarında işlerin ne kadar kolaylaştığını da gördüler. Tamam formsuzsun diyelim pası doğru düzgün atamıyorsun ama pas atmaya çalışmıyorsun ki! formda olan arkadaşının oyunu kurması için pası ona atmaya da çalışmıyosun. Neden arkadaşım? Sonuç getirmedi belki ama ben Eskişehir maçındaki futbolu izlemek istiyorum. Oyun doğru oynansın bu sene değil önümüzdeki yıllar da kurtarılsın istiyorum.

Elano için ayrı bir yazı kaleme alıcam 1-2 gün içinde. Bu takımda top kullanacak en iyi seçimin Elano olduğunu NEDEN göremiyor arkadaşları?

Neden beceremediğiniz halde Ofsayt taktiğine başvuruyorsunuz ve neden Rijkaard buna engel ol(a)mıyor?

Neden sekiz haftadır rahat bir maç izleyemiyoruz?

Neden önünüzde Kewell gibi bir örneğin peşinden gidemeyecek(gitmeye çabalayacak) kadar vizyonsuz yerli oyuncularımız var?

Neden oyuna girip maçı çeviri diyebileceğimiz bir adam yok kulübede? Bu kadar mı rahatınız yerinde, bu kadar mı yedek kalmak dert değil size?

Neden Keita muhteşem hareketlerle sıfıra kadar iniyor da düzgün bir pas veremiyor? verse belki de Lyon'dan buralara yolu düşmezdi o da ayrı mesele.Yanlış anlaşılmasın, Keita oynamasın demek istemiyorum ama üst düzey bir futbolcunun o hareketlerinden sonra saçma sapan bir pas atmasıyla hiç o hareketleri yapamaması arasında 8 milyon Euroluk bir fark göremiyorum. buna bir el atılamaz mı diye ben çok merak ediyorum mesela.

Neden bir çok medya mensubu spor yazarının yazacaklarını bir gün önceden bilebiliyoruz? Maçı kuzenimle izledik ve kendisine bugün gazetelerde ve tvdeki yorumlarda Elano gol pozisyonundaki pası atmaktan başka ne yaptı sahada diyecekler dedim. Ve öyle de oldu. Ne yapmadı ki adam? M.Sarp Arda'nın yaptığı ortayı gole çevirseydi Arda'ya asist yazacaktınız ve 25-30mt den Arda'ya o pası atan Elano'yu görmeyecektiniz tabi siz. Maç boyu sağ ve sol kanatta "İYİ" pas alan her oyuncu muhtemeldir ki kendisinden aldı topu. Gelip de çizgiden top mu çıkarması lazım gözünüze girmek için?

Neden GS Store'larda Rijkaard ve yardımcılarının giydiği mor atkı satılmıyor?

Tamam son iki madde pek uymadı formata ama format benim, merak benim.

Merak ne güzel şey, güzel şey merak :)

iyi haftalar herkese

Hiç yorum yok: