23 Aralık 2009 Çarşamba

Elano Blumer, Türkler bir Brezilyalıdan ne bekler?



Değişik bir milletiz biz. Her konuda değişik fikirlerimiz var, ve tabii ki futbol da bunlardan biri hatta birincisi. İsterzi ki yabancı bir transfer geldiğinde alsın topu aksın gitsin, çalım atsın, uzaktan gol atsın, tek başına maç alsın. Hadi 3 yabancı kısıtlaması olduğu dönemlerde biraz daha anlaşılabilir bir tutum ama bugün bu beklentiyi anlamakta güçlük çekiyorum.

Hatırlıyorum zamanında sol beke Ljung diye bir oyuncu transfer etmiştik, sonra da beğenmemiştik, adam düz bir şekilde görevini yapıyordu çünkü. Sonra beğenmeyip gönderdiğimiz adamı Amerika94 te harikalar yaratan İsveç milli takımı 11inde izlemiştik.

Geçen sezon Lincoln bi bok yapmıyor, defolsun gitsin diyenlere çok karşı çıkmıştım. Adam bir şey yapmadığı anda bile sağ kanattan bindiren oyuncunun önüne top atıyor. Aslında ne kadar basit değil mi topu yuvarlıyor. Ama o pası Sabri attığı zaman taca çıkıyo işte, Servet , M.Topla atınca depara kalkan adamın arkasında kalıyo hücum ölüyo, Ayhan atınca hızlı oluyo defans kapıyo, ama Lincol atınca doğru şiddette, doğru yönde ve doğru zamanda çıkıyor o pas ayaktan. Bu mudur bir şey yapmamak? Sen küstürdün bu adamı saçma sapan disiplin gösterisi yapıcam diye. Küstürdün ne geçti ki eline? Hem para kazanamadık hem şampiyonluk kaçtı bu sebepten hem de UEFA kupasında muhtemel bir tur. Kimse Galatasaray'dan büyük değil ya, Lincoln'ü küstürenler daha büyük sandılar kendilerini ve göremediler Galatasaray'ın menfaatlerini. Diyemedi B.Korkmaz sezon sonuna kadar dişimizi sıkalım sezon sonunda satarız diye. Ayağı kopana kadar Arda Turan'a yüklendi haftalar boyu.

Neyse gelelim Elano'ya, adam son 3 haftadır muhteşem oynuyor. Hem de takım arkadaşlarından destek görememesine rağmen. Bizim çok bilmiş medyamız da diyor ki "gol pozisyonundan başka ne yaptı sahada?" Çıldırmamak işten değil gerçekten. Adam 4 kişiyi çalımlayıp 35 metreden vurup gol atmadı ya, kale çizgisinden gol çıkarmadı ya, ne yaptı Elano? Sizin istediğinizi yapan Ronaldo'lar, Zidane'lar da bunu her maç yapmıyor zaten yaptıkları jeneriklere konduğundan öyle sanıyor olabilirsiniz ama adamların asıl meziyetleri bu yetenekleri ile beraber bir TAKIM oyuncusu da olabilmeleri.



Peki ne yaptı Elano? İsabetli pas kullandı, hem de sağdan aldığını yine sağa, servet'ten aldığını geriye vererek değil riskli ve bir çoğu verimli paslar attı. Attığı paslardan sonraki ilk pas tehlike yarattı, ve sonunda gole giden son pasın yaratıcısı da o oldu. Bir çok oyuncu o pozisyonda topu aradan değil direk Keita'ya atardı, ya da aradan attığı top dışarı çıkardı keita zor yetişirdi yan ağlarda kalırdı vs. ama Elano attı ve gol geldi diğer gelmeyenlerde de ya son vuruşlar da şanssızlık ya da asisti yapanın isabetsiz pası olduysa Elano'nun bir şey yapmadığı hükmüne nasıl vardınız ya!

Biraz daha destek verseniz keşke. Keşke kaçırmasak adamı sizin gibler yüzünden. Keşka başarabilseniz her Brezilyalı'yı Alex De Souza sanmamayı.

Keşke bıraksanız da futbol oynansa

5 yorum:

kayseri dedi ki...

Başka bir bakış açısı da;
adamın kafasında kendi takviminin olması.
Elano GS ye neden gelsin?? Oynayıp kendini dünya kupasına hazırlamaya gelir gelse gelse....
O yüzden ikinci yarının ortasında daha iyi görebiliriz kendisini

dt.ibo dedi ki...

Doğrudur, zaten kendisi de belirtmişti Türkiye'ye geldiğinde. Seviniriz de ayrıca oynasın, oynatsın, maksimum şekilde faydalanalım belki kar edip satarız.

Lucescu bu maksimum faydalanma olayında çok iyiydi mesela. Fleurquin, Victoria gibi yabancılarla CL de çeyrek final oynadık. Bülent Akın vardı bir de

Metin dedi ki...

Okumaya devam. Tek istek; yazım ve de imla hatalarını gözden geçirsen?

dt.ibo dedi ki...

keşke biraz daha vaktim olsa ama genelde az zamanda yazmak zorunda kalıyorum. biliyorum benim problemim ama yine de paylaşmak istiyorum fikirlerimi ve o sırada fazla da zorlamak istemiyorum kendimi doğru yazmalıyım diye, ama en azından yazım hatalarına dikkat etmem lazım.

Sağolun. Umarım kaliteyi artırabilirim.

Metin dedi ki...

Üzülme İlker'ciğim. Gün gelir dişler izhaya girerler sonrada inci gibi parlarlar :)