18 Ekim 2009 Pazar

Galatasaray 4 - 3 Trabzonspor


Lige verilen ara ve yurt dışındayken kaçırılmış 2 maç dolayısıyla maç öncesi nasıl bir maç olacağı konusunda fikir yürütmekte zorlanıyordum. Umutluydum, rahat alırız diyordum ama, yeni iyileşen sakatlar, Arda'nın halen ilk haftaların çok uzağında olması vs. de huzursuz ediyordu içten içe. Ama ne de olsa Rijkaard vardı kulübede.

Melih Abi "Bilinçli Düzensizlik" demişti şu yazısında . Malesef bugün sahada bilinçsiz bir düzensizlik izledik ilk 40dk dan sonra. Sakatlandığında eksikliğinin çok hissedildiğinden yakındığımız Ayhan maç boyu yanlış üstüne yanlış ekledi. Hafta içinde milli takım orta sahasında oynadığındanmıdır nedir, haftalardır güzel alan paylaşımı yapıyoruz rakip ilerleyemiyor falan dediğimiz sistem paramparçaydı. Bunun en önemli sorumlusu ise bugün günenünde olmayan, olmadığı halde topu devamlı ayağında saklayan Ayhan'dı. Başkasının kontrolündeki rakibe pres yapıp bir anda iki kişinin oyundan düşmesine sebep olma mı dersiniz, dripling yapmak için ekstra efor mu dersiniz, zorladı durdu. Sonunda 1. bölgede anlamsızca kaptırdığı bir top geldi gol oldu, o andan sonra nedense Ayhan topu ayağında hiç tutmadı. Tabiki Ayhan'ın ne kadar önemli bir futbolcu olduğunun farkındayım, ama umalım ki bu musibet (TS 2. Golü) Ayhan'a nasihat olsun da haftaya bu kadar zorlamasın şansını.

Bir de Keita'nın skor avantajını yakaladıktan sonra gelen savruk davranışları var. Topuk pasları, ciddiyetsiz kısa paslar vs. Takıma katkısını, oyuna eklediği dinamizmi inkar etmek imkansız ama bu etkinliğine nazaran faydası eksik kalıyor. Belki ben fazlasını bekliyorum ondandır ama, Kadıköy'de bulduğunu atmazsan, skor olarak geri düşersen toparlamak kolay olmuyor ama dağılmak çok kolay oluyor.

Takımın kalitesi çok üst düzeyde ama, Eskişehir maçında oynadığımız futbolu özlüyorum ben, rakibin üstüne 3 kişi yaldır yaldır koşmayı değilde rakibin oynayabileceği her yeri kapatıp topu bize teslim etmesini , bir o kanattan bir bu kanata rakibin başını döndürdüğümüz futbolu özlüyorum. Fiziki olarak 26 maç yapan bir takımdan çok şey mi bekliyorum bilinmez ama dedik ya, kulübede Rijkaard var.

İzleyemediğim 2 maçı bilemiyorum ama (S.Graz, A.Gücü) benim gördüğüm en kötü oyunlardan biriydi. Kötü derken, kazanmayı haketmedik değil, hakettik ama Rijkaard'ın futbol doğrularının çok uzağındaydık. En tutarlı yaptığımız şey kanatları çok fazla kullanıp rakibi bir şekilde hataya zorlamaktı bugün için. Başkaca bilinçli yapılan bir şey yoktu. Ne hızlı yaptığımız paslar vardı, ne de topu sevip sahip çıkmak.

Umarım ki Rijkaard'ın doğrularına hızlı bir geri dönüş yaparız önümüzdeki hafta.

Malesef Kadıköy derbisinde de yurt dışındayım, maçı izleme şansım olur mu bilmiyorum ama ayarlayabilirsem, Nou Camp ta Barcelona-Zaragoza maçını canlı izleme fırsatım olacak. Artık gol haberlerini SMS yoluyla eşten dosttan alıp Nou Camp izlenimlerimi (bir aksilik olmazsa) dönüşte yazarım.

Edit: Saçmalamışım başlıkta 3-2 diye, düzelttim

Hiç yorum yok: