29 Ekim 2009 Perşembe

Barselona 6 - 1 Real Zaragoza / Camp Nou Anıları


Blogda daha önceden de bahsettiğim üzere, derbinin oynandığı hafta sonu ispanyadaydım e hafta sonu Barselona maçı varken gitmek de farz diye düşünerek bilet araştırmaya başladım ki, ilk dumuru o anlarda yaşadım. Barselona'nın internet sitesinden koltuk dahi seçerek biletinizi kolayca alabildim. Biletlerin printerdan çıktısını aldım ve bindim uçağa. O kadar kolay olmuştu ki, Allah biliyor ya hep bi aksilik çıkacak gibi hissediyordum. Arkadaşlarla üzerimize çektik Sarı-Kırmızıları bindik metroya. Az da olsa ufak bi korku mevcut, kıyafeti bi Barselona atkısı ile süslemek istiyoruz. Derken ne görelim rakip takım taraftarı 4 kişi ,yazıyla "dört" Zaragoza otobüsünü bekliyor, akın akın Barselonalıların geçtiği caddede, bununla da kalmadılar otobüs stada girerken tezahürat yapmaya başladılar. Panayır gibiydi, sonra biz girdik kadraja, sonra Barselonalılar derken yukarıdaki fotoğraf çıktı ortaya. O an anladık ki Real Madrid forması hariç hiç sıkıntı olmayacak.

Satdın dışındaki standlarda acaip bir kalabalık, çılgınca satılan formalar ve anında sırta basılan Ibrahimoviç yazıları. Şöyle ki isveçten ciddi bir ordu (çoğunluğunun bayan olduğunu söylemeye gerek var mı bilmiyorum) geliyor onu izlemek için. Şehirde konaklaması, forması , maç bileti derken Barselona kalkınıyor Ibra sayesinde.

Neyse stadın bir dolu ana kapısı var ve orada sadece biletinizi gösterip içeri girdikten sonra (üst-baş araması, bozuk para ve su şişesi toplamak falan yok, hatta kuyruk da yok) tribunler için de ayrı kapılar var, biletin barkodunu okutup tabiri caizse elimizi kolumuzu sallaya sallaya girdik içeri. Stad boştu o sıralar, sürüsüyle fotoğraf çekildi haliyle. Hayran olundu, uzun uzun bakıldı sağa sola, Vayy Bee! ler çekildi.



Sonunda maç başladı , maça girdiğimizde daha önce stada gitmemiş olduğumuzu anlamıştık, maç başlayınca ise daha önce futbol izlememiş olduğumuzu anladık. Sahada İsviçre saati gibi kusursuz işleyen bir makine vardı. Herkes işini yerinde kararında ve o kadar güzel yapıyordu ki hayran olmamak elde değil. Ne kadar acıdır ki bu futbolun temellerini atan adam o dakikalarda derbi anlamazlıktan, B planı hazırlamazlıktan, Alex'e özel önlem almazlıktan dolayı yerden yere vuruluyordu. Barselona bunalttıkça bunalttı rakibini ve goller gelmeye başladı, 2 si iptal edilen tam 9 gol gördük. Tam bir görsel şölen oldu.

Ancak malesef tribün katılımı ve bayraklar o kadar azdı ki. En çok gürültü hakemin aleyhte verdiği bir kararda çıkıyordu. Aksi takdirde takıma tezahürat edilen dakika sayısı maç boyu 2 elin parmaklarını geçmemiştir. Bizim böyle takımımız olsa dedim içimden, Çin'den duyulur desibellerimiz. Adamlar doymuşlar sanıyorum. Takımda oynuyo zaten bağırmayalım da oturup keyfimize bakalım havasındalar.

Maç bittikten sonra kaldık özellikle izledik çıkışı. Stadda tam 75653 kişi vardı ve 10 dk. sürmedi dağılmaları. Tamam Avrupa dedik, bizdeki gibi olmaz diye düşündük ama bu kadarını da beklemiyorduk açıkçası. bir Vayy bee! de buna geldikten sonra tuttuk hostelin yolunu

Anlatırken zor oluyomuş, gidip bi gorun sizde isterseniz. Hele bu kadroya sahipken Barça kaçırmayın bu fırsatı. Bir futbol sevdalısıysanız eğer değeceğine adım gibi eminim. haa, bu arada şehir de çok güzel tabi :))

Dediğim gibi ne stad görmüşüz ne futbol izlemişiz bugüne kadar. Alınacak çok yol, çekilecek çok çile, dökülecek çok gözyaşımız var daha...




Bu da "Gol olur!" diye kaydetmeye başladığım Ibra'nın ilk golü

2 yorum:

MBC dedi ki...

"..maça girdiğimizde daha önce stada gitmemiş olduğumuzu anlamıştık, maç başlayınca ise daha önce futbol izlememiş olduğumuzu anladık.."

insallah bende birgün o stadi görürüm.. (tabiki suan oyniyanlarla..)
peki nasil oldu? Biletler mesalla kac euro´ya?
elline saglik tskler..

dostum buarada blogunu blog listeme kaydettim..
saygilarla battal!

dt.ibo dedi ki...

Selamlar

inşallah. Valla https://entrades.fcbarcelona.cat/web/en/entrades.html

linkinden aşağıdaki maçlardan tickets seçiyosun sonra karşına stadın bi krokisi çıkıyor. istediğin blokun üstüne gelince bilet fiyatı, o blokda kaç boş koltuk kaldığı ve oradan sahanın nasıl göründüğüne dair lüçük bir fotoğraf beliriyor
oraya da tıklayıp devam edersen koltuk seçimi vs vs. ile ilerleyip biletini alabiliyorsun.
Zaragoza maçında 31-97 Euro arasındaydı fiyatlar. şimdi baktım Mallorca maçı için 19-58 Euro arasında.
Zaten nerden izlersen izle güzel görünüyor
saygılar bizden
ilker